نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با توضیحاتی درخصوص ارائه اطلاعات صرافی ها به FATF از کاهش ۱۰.۵ درصدی کارمزد نقل و انتقال پول توسط کشورهای دیگر درصورت پیوستن ایران به FATF خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،معصومه آقاپور علیشاهی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر ارائه اطلاعات صرافی ها به FATF به خانه ملت گفت: FATF مربوط به روابط بانکی بین کشورها و موسسات مالی آنها است و ربطی به صرافی ها که بخش خصوصی هستند، ندارد.حتی بانک هایی که صرافی دارند در واقع کار بخش خصوصی را انجام می دهند، بنابراین FATF هیچ ربطی به موضوع صرافی ها و ارائه اطلاعات آنها ندارد.

وی با اشاره به اینکه FATF در واقع در موضوع اصلاح ساختار بانکی و روابط بانکی بین بانک های جهان و بهبود روابط مالی آنها  اقدام می کند، ادامه داد: کارمزد هزینه های جابه جایی پول در برخی موارد بسیار زیاد است،یک کشور از ایران برای نقل و انتقال پول ۱۱ درصد کارمزد می گیرد، در حالی که اگر ایران به FATF بپیوندد براساس قوانین جهانی این هزینه ۰.۵ درصد می شودکه قابل مقایسه با ۱۱ درصد نیست.

آقاپور علیشاهی افزود: تفاوت کارمزد ۱۱ با  ۰.۵ درصدی در ارقام میلیارد یا میلیون دلاری رقم بسیار بالایی است که در حال حاضر ایران این هزینه اقتصادی را پرداخت می کند. عدم جابه جایی پول و تهاتر کالا با مواد نفتی از آسیب های نپیوستن به  FATF است، پیوستن ایران به این سازمان می تواند مجوز و فرکانسی از سوی ایران برای اروپا باشد که ایران به توافقات  پایبند است.


آموزش و سیگنال و در بورس صرافی ,fatf ,کارمزد ,هزینه ,درصد ,بانکی ,ارائه اطلاعات ,پیوستن ایران ,ایران برای ,جابه جایی ,آقاپور علیشاهی ,ارائه اطلاعات صرافی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

!ایران گردی را با من تجربه کنید کلیکس بازار معرفی کالا فروشگاهی مجله دلتا کانال دهم انسانی ، کانال دهمی ها ، کانال کلاس دهم انسانی ، کانال پایه دهم انسانی سایت تخصصی ساعت مچی